גם אתם רואים את זה ?
בלגן | כאוס | עומס יתר | שחור בעיניים
זה מה שאני ראיתי כשפתחתי את המחשב הנייד שלי לפני כמה ימים: בלגן של קבצים על הדסקטופ שאין לי מושג מאיפה הם הגיעו בכלל (נשבעת שמחקתי אותם מזמן..). מה ? זה ??? ואיך אני יוצאת מהמצב הזה וחוזרת לעבודה השגרתית ש(כבר נערמת ו)מחכה לי? ובנוסף להכל, אני נזכרת גם שיש לי להוציא הדפסות להגשה דחופה בשבוע הבא ! נהיה פה כאוס של ממש במרחב הדיגיטלי, במחשב וגם בפלאפון. ולי - שחור בעיניים.
הזיכרון הפנוי במחשב של הסטודיו כנראה אזל, כל הניסיונות שלי לגיבויים בענן לא עזרו, החיבור עם הפלאפון רק העצים את הבעיה והמחשב בינתיים לא מגיב לכלום. גם לא לריסטרט כפוי. ממש שבק חיים – ככה, יום אחד, בלי סימנים מקדימים, כנראה אחרי שהורדתי אליו בלילה עוד תיקייה חשובה (!) אחת, שהיתה כנראה אחת יותר מידי והוא החליט שדי לו ! לא זז ! לא עושה מה שאומרים לו ! שיתהפך העולם ! ככה (הוא) לא עובד יותר !
אז נכון שהיו לי הרבה תוכניות – להכין תוכנית עסקית, לעשות סיכום לשנת 2024, לעבוד על גאנט שיווק חדש, להתחיל לוח חזון מלהיב עם הרבה תוכניות ורעיונות חדשים, אבל בפועל נאלצתי לפתוח את שנת 2025 בלעשות סדר.
וכמו שאלכס המורה האגדי לאוטוקד מהלימודים ב"טכניון" חזר והדגיש בקול רם, מידי כל חצי שעה בערך : "סֵדֶר במחשב" או ליתר דיוק "קודם כל - סדר במחשב"!.
אז למה חשוב לשמור על סדר במחשב?
אנחנו חיים היום בעולם סופר דיגיטלי וחשופים להמון מידע סביבנו כל הזמן, אבל אי אפשר להמשיך ולעבוד במצב הקיים של עומס יתר וחוסר שיטתיות. חייבים לאמץ שיטת עבודה מסודרת ותחילת שנה זו הזדמנות די טובה לקחת רגע ולעשות חושבים, לעבור על החומרים שיש במחשב ואפילו בנייד (כי הרי כל החיים שם), לסנן את מה שכפול או מיותר, למחוק את כל מה שלא צריכים כבר ולגבות רק תמונות ותיקיות חשובות (כי זה עולה עוד כסף בסוף).
בגלל שהאירוע התחיל כאסון אבל נגמר אחרי שקיבלתי עזרה מקצועית ויישמתי את השיטה שהביאה לשיפור משמעותי לביצועי המחשב, לסטודיו ולעצמי - החלטתי שזאת הזדמנות טובה לשתף עם כל מי שרוצה ו/או הנושא נוגע לו – כדי שכל מי שמזדהה איתי או שנמצא לפעמים באותו מצב, או כמעט לפני... לא יגיע למצב הזה ! אתם יכולים ממש לחסוך לעצמכם מאות עד אלפי שקלים, זמן יקר, להימנע מטעויות קריטיות ומחיפושים אינסופיים ולא מועילים של מסמכים מידי יום.
ולא זאת לא בעיה רק של מעצבי.ות פנים. זאת יכולה להיות בעיה של כל מי שעובד מהמחשב על הפרויקט הבא שלו ויש לו הרבה תוכנות וקבצים, תוכניות, קורסים והקלטות, חומרים לעבודה, הרבה מסמכים, טפסים ומיילים, בעצם כל בעל עסק או עצמאי וגם סטודנטים, צלמים, יוצרים (שאולי הם לא הדוגמא הכי טובה כי הם בדרך כלל חיים מהבלגן שלהם) ... והאמת היא שכולם, ממש כולם צריכים להכיר את השיטה ולהתחיל לעבוד לפיה:
ובקיצור, 3 ההמלצות (החמות) שלי להתחלת התהליך הכל כך חשוב הזה- "סֵדֶר במחשב", הן:
#1 להקצות זמן אחת לחודש . כן ! ממש לשריין זמן ביומן כדי להקצות אותו אך ורק לעשיית סדר בקבצים והעברה לתיקיות הנכונות. זה נשמע אולי מטופש – אבל תאמצו את ההמלצה לצעד הראשון ותודו לי אחר כך.
#2 תיקיות עם שמות קבועים . ובלי שמות כמו : חשוב | דחוף | כל מיני..., לא מוצאים שם כלום בסוף ומבזבזים זמן יקר. חלוקה גנרית.
#3 לגבות רק חומרים שימושיים . אין צורך לפתוח "ארכיון לאומי" אצלכם בבית וגם לא במחשב. לשמור ולגבות רק מה שחייבים ומשתמשים בו.
ושוב.. באמת שלא מדובר בשיטה שרלוונטית ועובדת רק עבור מעצבים (כמוני). היא נכונה לכולם. כי כולנו מידי יום פותחים את המחשב לפחות פעם אחת (חחח) והטלפון שלנו שכבר חלק בלתי נפרד מהיד שלנו, מוצף תמיד במידע, קבצים, תמונות וגם תוכניות וחלומות.
מידי יום הכמות שלהם רק הולכת וגדלה וכל מה שצברנו הופך את המחשב שלנו לכאוס של קבצים לא מסודרים, תמונות, מסמכים, תוכנות, אפליקציות והמון אימיילים שלא מוצאים את מקומם וסתם נאגרים ומכבידים.
אני בטוחה שאם תתחילו בקטן ותעשו רק את 3 הצעדים הראשונים הללו תראו מיד שיפור, גם בזמן שפתאום לא מתבזבז סתם, גם במציאת מידע חשוב במחשב וגם בהימנעות מטעויות, כמו שליחת קבצים לא נכונים ללקוחות הלא נכונים, או עבודה שעות על הגירסה הלא נכונה של הפרויקט.
כשעובדים לפי שיטה ומקפידים עליה, היום יום מתחיל להיות יותר קל, מסודר, מאוזן ובשליטה.
יש לי 25 (פלוס) שנות ותק בעבודה אדמיניסטרטיבית וניהולית ואני יודעת שהשיטה הזאת עובדת בפועל (וכן – לפעמים הסנדלר הולך יחף, או שהוא סתם דחיין...).
אז לא לדחות – לעשות סדר במחשב ! באופן קבוע ! שיטתי ! ואם אפשר – כבר עכשיו !
זה יחסוך לכם הרבה זמן, כסף, כאבי ראש ויהפוך את העבודה השוטפת לסופר יעילה ומהירה.
היום כשאני פותחת את המחשב: הכל מסודר והדסקטופ נקי ללא קבצים עם שמות סוררים, ואני ממש גאה בעצמי.
אני גם יותר פנויה לאתגרים האחרים שהסטודיו מציב בפני ושעוד מתוכננים לי לשנה הקרובה.
אז... "סדר במחשב" ! 💻✨ זה לא רק ישפר את העבודה שלכם, אלא גם יעזור לכם לשמור על הסדר בחיים 💼📂.
אהבתם.ן? צריכים.ות עוד המלצות? אני כאן ואני תמיד עוזרת